Tedaviler
ULTRASON EŞLİĞİNDE OKSİPİTAL SİNİR BLOKAJI TEDAVİSİ

Oksipital sinir, kafatasının tabanından başın arkası boyunca uzanır. Oksipital sinirin üç dalı vardır; büyük oksipital sinir (GON), küçük oksipital sinir (LON) ve üçüncü oksipital sinir (TON)
Bir oksipital sinir bloğu sırasında, GON'u bloke etmek için ilaç kullanılır.

Oksipital sinir blokajı; epizodik migren, kronik migren, gerilim tipi baş ağrısı ve küme tipi baş ağrısı, boyun kaynaklı başağrısı, oksipital nevralji, ilaç kullanımı başağrısı tedavilerinde kullanılan bir tedavi yöntemidir. Amacı ağrıyı hafifletmek ve kişinin normal aktivitelere dönmesini sağlamaktır. 3 hafta boyunca hafta da bir doz şeklinde uygulanır. Hastaların başağrısı için kullanılan ilaçlara olan ihtiyacını azaltır, hem de kullanılan ilaçlara bağlı gelişen yan etkiler var ise tercih edilmesi hastanın konforunu artırır.

Oksipital sinir blokajı nasıl uygulanır?

Oksipital sinir, migren, gerilim tipi ve küme tipi başağrılarının mekanizmasından sorumlu beyin bölgesi olan trigeminovaskuler sistemle doğrudan ilişkilidir.
Uygulama, kişi uyanıkken ve dik pozisyonda oturuyor yada pron pozisyonda yatarken uygulanabilir.
Ultrasonografi eşliğinde oksipital sinirin olduğu bölgeye lokal anestezik enjeksiyonu uygulanarak sinir liflerinde geri dönüşümlü sodyum kanalları bloke edilir ve böylece sinirin bağlı olduğu ve baş ağrısı ile ilişkili olan (trigeminovaskuler) bölgede ağrı uyaranlarının oluşması engellenir.
İşlem birkaç dakika sürer, sonrasında kişi normal günlük yaşamına devam edebilir.